Juweeltjes van parfums

1

September is van oudsher een echte geurenmaand. We hebben een keuze gemaakt uit de nieuwe oogst, het ene parfum nog fijner dan het andere.

Fris briesje
Van het beroemdste parfum ter wereld, Chanel No.5, zijn in de kleine eeuw dat het bestaat niet veel varianten uitgebracht. Er is extrait, eau de toilette, eau de parfum en Eau Première. Maar nu durft huize Chanel het weer aan: deze maand ligt L’Eau in de winkels. Alle geurnoten in de klassieke geur zijn voor deze nieuwkomer afgezwakt dan wel aangedikt, zodat een nieuwe balans is ontstaan. Met als kernwoorden: fris en licht. L’Eau is onmiskenbaar een citrusgeur met een licht bloemenhart. Helder, zuiver en fris. Heel iets anders dus en daardoor extra verrassend.
No.5 L’Eau eau de toilette, 50 ml € 95,-, 100 ml € 135,-
chanel

www.chanel.nl

 

Grand crus
Lancôme is een spannend avontuur aangegaan: zes beroemde parfumeurs mochten elk een geur creëren, zonder enige restrictie. Het zijn rijke, weelderige geuren geworden, drie bloemen- en drie oriëntaalse geuren, de laatste drie onder de noemer ‘Oud’. Oud een van de duurste parfumstoffen ter wereld: het is het hout van de Agar boom, een complexe, rijke, rokerige geur.
De collectie nieuwe geuren heet Maison Lancôme Grand Cru (als waren het mooie wijnen); eau de toilette 100 ml kost € 185,-, eau de parfum 100 ml € 199,-.
Lancome2

www.lancome.nl

Spannende mirre
Een heel trouwe schare fans kent de geur Aromatics Elixer van Clinique, die al tientallen jaren oud is. Half oktober is het voor die fans een feestje: dan komt Aromatics in Black uit. In de sobere, spannende, bijna-zwarte fles zit een mysterieus mengsel van mirre, exotische bloemen en vruchten, oftewel een oriëntaalse chypregeur. Voor vrouwen die een sterke geur durven te dragen.
Half oktober bij De Bijenkorf, Douglas en op www.clinique.nl, 50 ml € 74,- en 100 ml € 104,-.
~wmills v0 @ 7/9/2014 @ 3:00 PM~wmills v0 @ 7/11/2014 @ 9:07 AM~wmills v0 @ 7/11/2014 @ 11:06 AM~wmills v0 @ 7/15/2014 @ 1:11 PM~wmills v0 @ 8/4/2014 @ 9:22 AM~wmills v0 @ 8/4/2014 @ 10:24 AM~wmills v0 @ 4/2/2015 @ 8:48 AM~wmills v0 @ 4/9/2015 @ 8:03 AM~wmills v5 @ 4/9/2015 @ 3:09 PM~wmills v6 @ 4/21/2015 @ 8:01 AM~WMILLS v6 @ 4/21/2015 @ 10:37 AM~wmills v7 @ 4/28/2015 @ 9:16 AM~WMILLS v7 @ 4/28/2015 @ 11:44 AM~wmills v8 @ 5/5/2015 @ 2:25 PM~wmills v8 @ 5/6/2015 @ 8:51 AM~wmills v9 @ 5/7/2015 @ 3:35 PM~wmills v10 @ 5/11/2015 @ 12:54 PM

www.clinique.nl

Keizerlijke stenen
Bulgari had al een compacte, zeer exclusieve reeks parfums, genoemd naar edelstenen die voorkomen langs de zijderoute. Le Gemme, de stenen, heet die reeks. . Nu komen daar drie creaties bij onder de naam Le Gemme Imperiali – keizerlijke stenen. Drie weelderige bloemenparfums, geïnspireerd op de groene steen jade en met magnolia-extract als bindend element. Splendia is een lichte, delicate bloemengeur met groene noten, Irina is bloemig en oosters met muskus en witte bloemen en Deseria, ook bloemig en oosters, geurt naar rozenblaadjes, magnolia, tuberoos en muskus.
Verkrijgbaar bij de parfumeriespeciaalzaak en de Bijenkorf Amsterdam en Rotterdam, eau de parfum 100 ml, € 300,-

Bulgari klein

www.bulgari.com

Persoonlijke herinneringen
Klopt het dat bekende plekken of momenten bij iedereen dezelfde gevoelens of herinneringen oproept? Dat onderzoekt Maison Margiela met de geurcollectie Replica. Tien parfums die meteen beelden en indrukken oproepen uit een al dan niet collectief onderbewustzijn. Aan de namen zie je wat Margiela bedoelt: Flower Market Parijs, Beach Walk Calvi, Lazy Sunday Morning of Jazz Club. Of de geur in kwestie bij jouw associaties past, is een kwestie van uitproberen.
100 ml € 115,-, bij Ici Paris XL.
REPLICA

www.maisonmargiela.com

Plaats een reactie